Календарне планування уроків
Історія України (Вступ до
історії). 5 клас
35 годин (1 год на тиждень)
1.Зведена підсумкова таблиця
№ з/п
|
Назва
тематичного
блоку
|
Кількість
відведених
годин
|
Кількість
тематичних
оцінювань
|
Кількість практичних робіт
|
Кількість
уроків контролю знань
|
1
|
Вступ. Відлік часу в історії.
Дослідники історії
|
9
|
1
|
2
|
1
|
2
|
Де відбувається історія
|
6
|
1
|
1
|
1
|
3
|
Джерела до вивчення історії
|
5
|
1
|
1
|
1
|
4
|
Історія
України в пам’ятках
|
7
|
1
|
1
|
1
|
5
|
Усе
має минуле
|
8
|
1
|
1
|
1
|
2.Реквізити програми
Програма для
загальноосвітніх навчальних закладів для 5-9 кл. «Історія України.
Всесвітня історія. 5-9 класи» затверджена Наказом Міністерства освіти і науки
України від 07.06.2017 № 804
3. Навчально-методичне
забезпечення
Пометун О. І.,Костюк І. А.,Малієнко Ю. Б. Історія
України (Вступ до історії): підручник для 5 класу /Пометун О. І.,Костюк І. А.,Малієнко Ю. Б. – К.:
Генеза, 2013. – 303 с., іл.,
|
Тема уроку
|
К-ть год
|
Дата
|
Прим.
|
|
1
|
ВСТУП. Що вивчає історія
|
1
|
||
Тема 1. ВІДЛІК ЧАСУ В
ІСТОРІЇ. ДОСЛІДНИКИ ІСТОРІЇ
|
||||
2
|
Календарний та
історичний час. Підрахунок історичного часу
|
1
|
||
3
|
Культурні епохи
європейської історії Історія України на шкалі часу.
|
1
|
||
4
|
Практична робота: Відлік часу в історії, робота зі шкалою часу.
|
1
|
||
5
|
Головні цілі пізнання
минулого. Фах історика. Що таке історичний факт, історична особа, історичне
дослідження.
|
1
|
||
6
|
Історичні праці
про Україну та їхні автори: руські літописи («Повість минулих літ» літописця
Нестора) та козацькі (Літопис Самійла Величка)
|
1
|
||
7
|
Історичні праці
ХІХ – початку ХХ ст. «Історія України-Руси» Михайла Грушевського. Художні
твори про минуле України
|
1
|
||
8
|
Практична робота: Повідомлення з історії родини,
презентація родового дерева
|
1
|
||
9
|
Урок контролю і корекції знань з
теми «Відлік часу в історії. Дослідники історії». Тестові завдання
|
1
|
||
Тема 2. ДЕ ВІДБУВАЄТЬСЯ ІСТОРІЯ
|
||||
10
|
Географічний та
історичний простір. Робота з історичною картою.
|
1
|
||
11
|
Україна на картах
(мапах) упродовж історії. Територіальні межі (кордони) та їх зміни.
|
1
|
||
12
|
Терени творення
нової України. Держава Україна та її сусіди.
|
1
|
||
13
|
Історико-географічні
регіони України та їх особливості.
|
1
|
||
14
|
Територіальне
розташування та історичне походження рідного міста/села.
Практична робота:
Позначення і надписування на контурній карті
історико-географічних регіонів, територію рідного краю.
|
1
|
||
15
|
Урок
контролю і корекції знань з теми
«Де
відбувається історія». Тестові завдання
|
1
|
||
Тема 3. ДЖЕРЕЛА ДО ВИВЧЕННЯ
ІСТОРІЇ
|
||||
16
|
Історичні джерела
та їх різновиди. Виявлення та збереження історичних джерел. Потреба залучення
різних джерел для відображення повноти історії
|
1
|
||
17
|
Робота з
історичними джерелами. Залучення різних джерел для достовірного відображення
минулого.
|
1
|
||
18
|
Критичне
ставлення до джерельних відомостей.
Практична робота: Інформація про минуле з візуальних джерел(сімейного фотоальбому,
зображень пам’яток історії тощо)
|
1
|
||
19
|
Місця, де зберігають історичні джерела.
|
1
|
||
20
|
Урок
контролю і корекції знань з теми «Джерела до вивчення історії»
|
1
|
||
Тема 4. ІСТОРІЯ УКРАЇНИ В
ПАМ’ЯТКАХ
|
||||
21
|
Пам’ятки історії
як джерело історико-культурної інформації
|
1
|
||
22
|
Пам’ятник як
витвір мистецтва для увічнення пам’яті про подію або особу.
|
1
|
||
23
|
Робота з
візуальними і писемними джерелами, які зберігають пам’ять про історію
України: княжа Русь-Україна: Володимир і Данило Галицький;
|
1
|
||
24
|
Робота з
візуальними і писемними джерелами, які зберігають пам’ять про історію
України. Козацька Україна: Богдан Хмельницький.
|
1
|
||
25
|
Робота з
візуальними і писемними джерелами, які зберігають пам’ять про історію
України. Новітня Україна: на шляху до державної незалежності
|
1
|
||
26
|
Практична робота: Розповідь про пам’ятку історії або пам’ятник,
установлений у рідному краї (на вибір)
|
1
|
||
27
|
Урок
контролю і корекції знань з теми «Історія України в пам’ятках». Тестові завдання
|
1
|
||
Тема 5. УСЕ МАЄ МИНУЛЕ
|
||||
28
|
Праця і
господарство: колись і сьогодні. Від натурального до ринкового господарства.
Застосування досягнень науки й техніки у виробництві та його наслідки
|
1
|
||
29
|
Місто та село.
Заняття та умови життя населення в українських містах і селах у минулому і
тепер.
|
1
|
||
30
|
Практичне заняття: Міні-проект(на вибір) про харчування людей
у минулому; про родинні традиції та свята; про одяг людини в минулому.
|
1
|
||
31
|
Наука та освіта. Школи й університети на
українських теренах.
|
1
|
||
32
|
Турбота про
здоров’я. Медицина. Аптеки. Спорт. Як колись проводили вільний час
|
1
|
||
33
|
Урок контролю і корекції знань з
теми «Усе минає»
|
1
|
||
34
|
Узагальнення до
курсу
|
1
|
||
35
|
Резервний урок
(Урок-турнір. Кращий дослідник історії)
|
1
|
Немає коментарів:
Дописати коментар